ankara escort eskisehir escort izmir escort antalya escort gaziantep escort bursa escort izmit escort istanbul escort samsun escort turk porno
  • Orman ve Su İşleri Bakanı, Adalet ve Kalkınma Partisi Afyonkarahisar Milletvekili Veysel Eroğlu
    Orman ve Su İşleri Bakanı, Adalet ve Kalkınma Partisi Afyonkarahisar Milletvekili Veysel Eroğlu
  • CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu
    CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu
  • CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu
    CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu
  • CHP Genel Sekreteri Gürsel Tekin
    CHP Genel Sekreteri Gürsel Tekin
  • Gün Fm Ziyaretler
    Gün Fm Ziyaretler
  • Her Cumartesi Gün FM’de yayınlanan Basın Odası
    Her Cumartesi Gün FM’de yayınlanan Basın Odası
  • Sağlıklı yaşam merkezi çalışanları Gün FM’de
    Sağlıklı yaşam merkezi çalışanları Gün FM’de
  • Şuhut Belediye Başkanı Recep Bozkurt
    Şuhut Belediye Başkanı Recep Bozkurt
  • Şuhut Kaymakamı Ferit Görükmez
    Şuhut Kaymakamı Ferit Görükmez
  • Tabip Odası Başkanı Dr. Murathan Leblebicioğlu
    Tabip Odası Başkanı Dr. Murathan Leblebicioğlu
Afyon Gün Fm 99.9
Beden sağlığı ve gıdası tamam da; ya beyin…
Beden sağlığı ve gıdası tamam da; ya beyin…
Bendeniz bir tıp bilimi insanı değilim; naçizane bir eğitimciyim. Yazacaklarım da zaten tıbbî bir analiz değil. Eğitim alan herkesin bildiği ya da en azından bilmesi gereken sıradan bilgiler işte… Okuyunca...
11 Ekim 2017 16:31
Font1 Font2 Font3 Font4

Bendeniz bir tıp bilimi insanı değilim; naçizane bir eğitimciyim.

Yazacaklarım da zaten tıbbî bir analiz değil. Eğitim alan herkesin bildiği ya da en azından bilmesi gereken sıradan bilgiler işte… Okuyunca kiminizin “ee, biliyorduk zaten” diyeceği; kiminizin de “doğru valla yaa” diyeceği şeyler.

Buyurun…

 

Canlı bedeni yapısındaki tüm organların, hatta hücrelerin beyne bağlı olduğu, tüm duyuların beyin tarafından duyumsandığı( hissedildiği ) bilinen bir tıp gerçeğidir. Yani canlıyı, tabii ki dolayısıyla insanı yöneten ve yaşatanın da beyin denilen organ olduğu, tartışılmaz bir gerçek olduğu da benimsenmiş oluyor.

Yaşamından umut kesilenler için, “beyin ölümü gerçekleşti” dendiğini bilirsiniz.

 

Sağlığına özen gösterenler, genellikle beden sağlığına önem verirken, sağlıklarına dikkat ettiklerini düşünürler. Giyimlerinden gıdalarına, tıraşlarından makyajlarına kadar hep bedenlerine özen gösterirler. Hele hele yiyip içtikleri gıdalar konusunda, danışmadıkları uzman kalmaz bazen. Gıda ve sağlık ilişkisi de bunun için vardır zaten.Tabii ki doğrudur. Ancak eksiktir; hem de çok…

 

Oysa, o üzerinde titredikleri mutena bedenlerinin, beynin küçük bir tökezlemesiyle, kof bir et ve kemik yığınına dönüşüvereceğinin bir bilseler…

Demeye çalıştığımız, dememiz o ki; şu beden sağlığına, beden için özenle seçilen gıdalar kadar, beyin sağlına ve beyin için seçilen gıdalar da aynı özen gösterilse, yaşamdan alınan tat ve kendini daha iyi hissetme duygusu o kadar artar ki; işte ona diyorlar “kaliteli ve mutlu yaşam” diye.

 

Hani şu, insanların yaşamlarını cennete ya da cehenneme çeviren ve kalpte olduğu sanılan o “aşk” var ya… İşte o duygu beyindedir. Kalp denilen organ, kan dolaşımını düzenleyen, herkesin yumruğu büyüklüğünde falan olduğu varsayılan o kalp, sadece etten-kastan yapılı, diğer organlar gibi üzerine düşen görevi yerine getiren organlarımızdan biridir sadece. Denetimi de, tüm organlar gibi beyne bağlıdır.

 

O zaman, bedene akıldığı gibi, beyne de bakım gerekmez mi?

Peki bu nasıl olacak?

Makyajı yok, boyası yok, masajı yok, botoksu yok, detoksu yok…

Yani doğrudan, elle ve el eliyle müdahale edilebilecek bir yerde değil.

 

Evet, boyası cilası yok; doğru; ama beden gibi beynin de beslenmesi var, gıdası var. Yani beyin için de geçerli gıda ve sağlık kavramı. Soğuktan, mikroptan, zararlı gıdalardan nasıl koruyorsak bedenimizi; beynimizi de zararlı olan etkilerden korumak zorundayız canımızın sağlığı için.

 

Bunların en başında, o “stres” dedikleri gerginlik duygusu geliyor.

Biliyorsunuzdur, en azından duymuşsunuzdur; bedende nükseden yirmiden fazla araz yani hastalık belirtisi, strese bağlıdır. Doktorların, her on hastadan üçüne, stresten uzak yaşamalarını önerdiğini biliyor muydunuz? Gerçekten, bu duygu insanların hemen hemen tüm organlarını etkileyebildiği için; başta kadınlar olmak üzere, herkesin korktuğu o erken yaşlanma var ya; işte o stres yüzünden oluyor. Üzüntü de stres sınıfından… Tıp biliminin ayrıntılarını falan bilmeden ne demiş eskiler? Duvarı nem, yiğidi gam yıkar…

 

Beynin önemini ve beyin sağlığını yeterince özetledik.

“Özetledik” diyorum; çünkü bu konuda yazılıp çizilmiş yüzlerce cilt yapıt var.

Daha geniş bilgi edinmek isteyenlerin, artık kütüphanelere bile koşmasına gerek yok; malum, bilgisayarlarda bir “tık” yetiyor.

 

Sağlık tama da, ya gıda?

O da kolay… Beynin gıdası da bilgidir.

Okuyan, yazan, araştırtan, soruşturan, öğrenen yani bilgi edinen insanların beyinlerinin çalıştığı, dolayısıyla sağlıklı kaldığı tıbben ve yaşamın deneylerince defalarca kanıtlanmıştır. Okuyan insanların, okumayan insanlara oranla daha uzun yaşadığı da araştırma sonuçlarıyla ortaya konulmuştur. Düzenli bulmaca çözmek bile, beyni rölantide çalıştırdığını bilin; gerisini hesabedin artık…

 

Size bir şey daha söyleyeyim mi?

Çok ucuz, hatta bedava…

Gülümsemek!

Evet; bir gülümsemek, yüzde yedi kas birden çalıştırıyor.

Bu da yüz güzelliğini koruyor.

Ayrıca, gülümseyen insanın, somurtan insana göre sosyal çevresi daha geniş oluyor. Eksik olmasın yüzünüzden gülümseme…


Bu haberler ilginizi çekebilir!
Yukarı Geri Ana Sayfa